Deze privacyverklaring is voor het laatst bijgewerkt op 10 augustus 2024 en is van toepassing op burgers en wettelijk permanente inwoners van de Europese Economische Ruimte en Zwitserland.
In deze privacyverklaring leggen we uit wat we doen met de gegevens die we via https://excelleer.be over u verkrijgen. We raden u aan deze verklaring aandachtig te lezen. In onze verwerking voldoen we aan de vereisten van privacywetgeving. Dat betekent onder andere dat:
- wij duidelijk vermelden met welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via deze privacyverklaring;
- wij streven ernaar onze verzameling van persoonsgegevens te beperken tot enkel de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor legitieme doeleinden;
- wij u eerst vragen om uitdrukkelijke toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken in gevallen waarin uw toestemming is vereist;
- wij passende beveiligingsmaatregelen nemen om uw persoonsgegevens te beschermen en dat ook eisen van partijen die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken;
- wij uw recht respecteren om uw persoonsgegevens op uw aanvraag ter inzage te bieden, te corrigeren of te verwijderen.
Als u vragen heeft of precies wilt weten welke gegevens wij van u bewaren, neem dan contact met ons op.
1. Doel, gegevens en bewaartermijn
Wij ontvangen of verzamelen mogelijk persoonsgegevens voor een aantal doeleinden die verband houden met onze bedrijfsvoering, waaronder de volgende: (klik om uit te breiden)1.1 Contact - door middel van telefoon, post, e-mail en/of webformulieren
1.1 Contact - door middel van telefoon, post, e-mail en/of webformulieren
Voor dat doel gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:
- Een voor- en achternaam
- Een thuis- of ander fysiek adres, inclusief straatnaam en naam van een stad of dorp
- een e-mail adres
- Accountnaam of alias
- Een telefoonnummer
De grondslag waarop wij deze gegevens mogen verwerken is:
Na het verlenen van toestemming.
Bewaartermijn
We bewaren deze data na beëindiging van de dienst nog het volgende aantal maanden: 12.
1.2 Om service te bieden voor diensten of producten te die een klant wil kopen of heeft gekocht
1.2 Om service te bieden voor diensten of producten te die een klant wil kopen of heeft gekocht
Voor dat doel gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:
- Een voor- en achternaam
- Een thuis- of ander fysiek adres, inclusief straatnaam en naam van een stad of dorp
- een e-mail adres
- Accountnaam of alias
- Een telefoonnummer
De grondslag waarop wij deze gegevens mogen verwerken is:
Na het verlenen van toestemming.
Bewaartermijn
We bewaren deze data na beëindiging van de dienst nog het volgende aantal maanden: 12.
1.3 Betalingen
1.3 Betalingen
Voor dat doel gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:
- Een voor- en achternaam
- Een thuis- of ander fysiek adres, inclusief straatnaam en naam van een stad of dorp
- Accountnaam of alias
- een e-mail adres
De grondslag waarop wij deze gegevens mogen verwerken is:
Na het verlenen van toestemming.
Bewaartermijn
We bewaren deze data na beëindiging van de dienst nog het volgende aantal maanden: 12.
1.4 Nieuwsbrieven
1.4 Nieuwsbrieven
Voor dat doel gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:
- Een voor- en achternaam
- een e-mail adres
De grondslag waarop wij deze gegevens mogen verwerken is:
Na het verlenen van toestemming.
Bewaartermijn
We bewaren deze data enkel totdat de dienstverlening is beëindigd.
1.5 Een account registreren
1.5 Een account registreren
Voor dat doel gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:
- Een voor- en achternaam
- Accountnaam of alias
- een e-mail adres
De grondslag waarop wij deze gegevens mogen verwerken is:
Na het verlenen van toestemming.
Bewaartermijn
We bewaren deze data enkel totdat de dienstverlening is beëindigd.
2. Delen met andere partijen
We delen of geven deze gegevens alleen aan verwerkers voor de volgende doeleinden:
Verwerkers
Naam: Royal Crown
Land: België
Doel: Onderhoud website
Naam: De Groeifabriek BV
Land: België
Doel: Beheer website
3. Cookies
Onze site maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over cookies verwijzen wij u naar ons Cookiebeleid.
4. Delen met andere partijen
Wij delen persoonsgegevens indien wij bij wet of door een gerechtelijk bevel, in antwoord op een wetshandhavingsinstantie, voor zover toegestaan onder andere wettelijke bepalingen, verplicht zijn om informatie te verstrekken, of voor een onderzoek naar een kwestie in verband met de openbare veiligheid.
Als onze site of organisatie wordt overgenomen, verkocht, of betrokken is bij een fusie of overname, kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze adviseurs en mogelijke kopers en worden doorgegeven aan de nieuwe eigenaren.
We hebben met Google een Verwerkersovereenkomst gesloten.
Google mag de gegevens niet gebruiken voor andere Google-diensten.
De opname van volledige IP-adressen wordt door ons geblokkeerd.
5. Beveiliging
Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te beperken. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot uw gegevens, dat de toegang tot de gegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden.
6. Websites van derden
Deze Privacyverklaring heeft geen betrekking op sites van derden waar naar wordt verwezen via links op deze sites. We garanderen niet dat deze sites uw persoonsgegevens op een betrouwbare en veilige manier behandelen. We raden u aan om de privacyverklaringen van deze sites te lezen voor u gebruik maakt van deze sites.
7. Wijzigingen in deze privacyverklaring
Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring. Het verdient aanbeveling om deze privacyverklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent. Bovendien zullen wij u waar mogelijk ook actief op de hoogte brengen.
8. Toegang verkrijgen tot en wijziging van uw gegevens
Als u vragen heeft of wilt weten welke persoonlijke gegevens we over u hebben, neem dan contact met ons op. U kunt contact met ons opnemen via de onderstaande gegevens. U heeft de volgende rechten:
- U hebt het recht om te weten waarom uw persoonsgegevens nodig zijn, wat ermee gebeurt en hoe lang deze worden bewaard.
- Recht op inzage: u kunt een verzoek indienen om inzage in de gegevens die we van u verwerken
- Recht op rectificatie en aanvulling: u hebt het recht om uw persoonlijke gegevens aan te vullen, te corrigeren, te verwijderen of te blokkeren wanneer u maar wilt.
- Als u ons toestemming geeft om uw gegevens te verwerken, heeft u het recht om die toestemming in te trekken en uw persoonlijke gegevens te laten verwijderen.
- Recht op dataportabiliteit: u hebt het recht om al uw persoonlijke gegevens op te vragen bij de Verwerkingsverantwoordelijke en deze in zijn geheel over te dragen aan een andere Verwerkingsverantwoordelijke.
- Recht op bezwaar: u kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens. Wij komen hieraan tegemoet, tenzij er gegronde redenen voor verwerking zijn.
Zorg ervoor dat u altijd duidelijk vermeldt wie u bent, zodat we er zeker van kunnen zijn dat we geen gegevens van de verkeerde persoon wijzigen of verwijderen.
9. Een klacht indienen
Als u niet tevreden bent met de manier waarop wij omgaan met (een klacht over) de verwerking van uw persoonsgegevens, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
10. Contactinformatie
Excelleer
Kerkhofstraat 7
3720 Kortessem
BTW: BE0641.758.730
België
Website: https://excelleer.be
E-mail: info@excelleer.be
Phone number: 011 186 124
Bijlage
WP Mail Logging
Bij het uitvoeren van verschillende acties op deze site (bijvoorbeeld reageren) worden er e-mails verstuurd; ze bevatten informatie over degene die met het e-mailadres verbonden is. Welke gegevens deel uitmaken van deze e-mails is afhankelijk van de uitgevoerde actie. Deze e-mails worden opgeslagen en zijn als logboek toegankelijk voor de sitebeheerder.
WooCommerce
Deze voorbeeldtekst bevat de basisbeginselen over welke persoonsgegevens je winkel mogelijk verzamelt, opslaat en deelt, evenals wie mogelijk toegang heeft tot deze gegevens. Afhankelijk van welke instellingen zijn ingeschakeld en welke aanvullende plugins worden gebruikt, kan de specifieke informatie, die door je winkel wordt gedeeld, verschillen. We raden je aan om een jurist om advies te vragen wanneer je besluit welke informatie je wil opnemen in je privacybeleid.
We verzamelen informatie over je tijdens het afrekenproces in onze winkel.
Wat we verzamelen en opslaan
Wanneer je onze site bezoekt, verzamelen we de volgende gegevens:
- Door jou bekeken producten: we gebruiken deze gegevens bijvoorbeeld om producten aan je te tonen die je recentelijk hebt bekeken
- Locatie, IP-adres en browsertype: we gebruiken deze gegevens om belastingtoeslagen en verzendkosten te berekenen
- Verzendadres: we vragen je om deze gegevens in te vullen, zodat we bijvoorbeeld de verzendkosten kunnen berekenen voordat je een bestelling plaatst en om de bestelling vervolgens naar je te verzenden!
We gebruiken cookies ook om producten in je winkelwagen op te slaan terwijl je door onze site bladert.
Opmerking: je kunt je cookiebeleid gedetailleerd beschrijven en hier een link naar dat sectie toevoegen.
Wanneer je producten bij ons aanschaft, vragen we je om informatie te verstrekken, waaronder je naam, factuuradres, verzendadres, e-mailadres, telefoonnummer, creditcard-/betalingsgegevens en optionele accountgegevens, zoals een gebruikersnaam en wachtwoord. We gebruiken deze informatie voor de volgende doeleinden:
- Om je informatie toe te sturen over je account en bestelling
- Om te reageren op je aanvragen, waaronder restituties en klachten
- Om betalingen te verwerken en fraude te voorkomen
- Om je account voor onze winkel in te stellen
- Voldoe aan alle wettelijke verplichtingen die we hebben, zoals het berekenen van belastingen
- Om ons winkelaanbod te verbeteren
- Om marketingberichten naar je te sturen, als je hiervoor kiest
Als je een account aanmaakt, worden je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer gebruikt om de afrekengegevens automatisch in te vullen bij toekomstige bestellingen.
Over het algemeen slaan we informatie over je op zolang we deze nodig hebben voor het doel waarvoor we deze verzamelen en gebruiken. We zijn niet wettelijk vereist deze te bewaren. We bewaren bestelinformatie bijvoorbeeld XXX jaar voor belasting- en boekhoudingsdoeleinden. Tot deze informatie behoort je naam, e-mailadres, en factuur- en verzendadres.
Wij zullen ook reacties of beoordelingen opslaan, indien je deze achterlaat.
Wie van ons team heeft toegang
Leden van ons team hebben toegang tot de informatie die je bij ons hebt opgegeven. Zowel Beheerders als Winkelmanagers hebben bijvoorbeeld toegang tot:
- Bestellingsinformatie, zoals de aangeschafte producten, de datum van aanschaf en het bezorgadres, en
- Klantinformatie, zoals je naam, e-mailadres, verzend- en betaalinformatie.
Onze teamleden hebben toegang tot deze informatie om bestellingen te voltooien, te behandelen, terugbetalingen te doen en om je te ondersteunen.
Wat we delen met anderen
In deze sectie moet je vermelden met wie je gegevens deelt en met welk doel. Hiertoe kan onder andere het volgende behoren: analyse, marketing, gateways voor betaling, bezorgdiensten en insluitingen van derden.
We delen informatie met derden die ons helpen onze bestellingen te leveren en diensten aan je op te slaan; bijvoorbeeld --
Betalingen
In deze subsectie moet je vermelden welke betalingsverwerker van derden je gaat gebruiken voor betalingen op je site, aangezien hier klantgegevens aan gebonden kunnen zijn. We hebben PayPal als voorbeeld toegevoegd, maar je zult deze moeten verwijderen als je geen gebruikmaakt van PayPal.
We accepteren betalingen via PayPal. Bij het verwerken van betalingen worden sommige gegevens overgedragen aan PayPal. Hiertoe behoort informatie die noodzakelijk is om de betaling te verwerken of ondersteunen, zoals het totaalbedrag van de aankoop en factuurgegevens.
Raadpleeg het privacybeleid van PayPal voor meer informatie.
Solid Security
Welke persoonlijke gegevens we verzamelen en waarom we deze verzamelen
Cookies
Aangeraden tekst: Magische links creëren een tijdelijke cookie genaamd “itsec-ml-lockout-bypass” waarmee gebruikers kunnen inloggen via een link die naar hun e-mail is gestuurd. Deze cookie verwijst naar sessiegegevens die de ID en IP-adres van de gebruiker bevatten. Deze cookie verloopt automatisch na 30 minuten.
Aangeraden tekst: Een cookie genaamd “itsec_interstitial_browser” wordt aangemaakt om het inlogproces van een gebruiker te volgen en om verbeterde beveiligingsfuncties te implementeren.
Beveiligingslogboeken
Aangeraden tekst: Het IP-adres van bezoekers, gebruikers-ID van ingelogde gebruikers en gebruikersnaam van inlogpogingen worden conditioneel gelogd om kwaadaardige activiteiten te controleren en om de site te beschermen tegen specifieke soorten aanvallen. Voorbeelden van omstandigheden waarbij logging plaatsvindt zijn inlogpogingen, uitlogverzoeken, verzoeken om verdachte URL's, wijzigingen aan de inhoud van de site en wachtwoordupdates. Deze informatie wordt 60 dagen bewaard.
Met wie we uw gegevens delen
Aangeraden tekst: Een QR-code afbeelding wordt gegenereerd voor gebruikers die tweefactorauthenticatie voor deze site instellen. Deze afbeelding wordt gegenereerd met behulp van een door SolidWP gehoste API. Tijdens het genereren van deze afbeelding wordt uw gebruikersnaam naar de API gestuurd. Deze gegevens worden niet gelogd. Voor details over het privacybeleid, zie het SolidWP Privacybeleid.
Wanneer de Beveiligingscontrole wordt uitgevoerd, wordt solidwp.com benaderd als onderdeel van een proces om te bepalen of de site TLS/SSL-verzoeken ondersteunt. Er worden geen persoonlijke gegevens naar solidwp.com gestuurd als onderdeel van dit proces. Verzoeken aan solidwp.com bevatten de URL van de site. Voor details over het privacybeleid van solidwp.com, zie het SolidWP Privacybeleid.
Aangeraden tekst: Deze site wordt gescand op mogelijke malware en kwetsbaarheden door de SolidWP Site Scanner. We sturen geen persoonlijke informatie naar de scanner; echter, de scanner kan persoonlijke informatie vinden die openbaar is gepost (zoals in opmerkingen) tijdens de scan.
Om de bestandintegriteit te waarborgen, haalt Solid Security gegevens op van wordpress.org, solidwp.com, ithemes.com en amazonaws.com. Er worden geen persoonlijke gegevens naar deze sites gestuurd. Verzoeken aan wordpress.org bevatten de WordPress-versie, de locatie van de site, een lijst van geïnstalleerde plugins en een lijst van elke pluginversie. Verzoeken aan solidwp.com en amazonaws.com bevatten de geïnstalleerde SolidWP-producten en hun versies. Voor details over het privacybeleid van wordpress.org, zie het WordPress Privacybeleid. Voor details over het privacybeleid van solidwp.com, zie het SolidWP Privacybeleid. Verzoeken aan amazonaws.com zijn bedoeld om content op te halen die door SolidWP is toegevoegd en beheerd, wat wordt gedekt door het Amazon Web Services Data Privacybeleid.
Hoe lang we uw gegevens bewaren
Aangeraden tekst: Beveiligingslogboeken worden 60 dagen bewaard.
LearnDash LMS
Deze voorbeeldtekst omvat de basisprincipes van welke persoonlijke gegevens uw LMS mogelijk verzamelt, opslaat en deelt, evenals wie toegang heeft tot die gegevens. Afhankelijk van welke instellingen zijn ingeschakeld en welke extra plugins worden gebruikt, zal de specifieke informatie die door uw site wordt gedeeld variëren. We raden aan om een advocaat te raadplegen bij het beslissen welke informatie in uw privacybeleid moet worden opgenomen.
We verzamelen informatie over u tijdens het aankoopproces van een cursus (PayPal, Stripe en/of 2Checkout), evenals informatie met betrekking tot uw cursusvoortgang en quizprestaties.
Wat we verzamelen en opslaan
Wanneer u bij ons koopt, vragen we u om uw e-mailadres op te geven. We gebruiken deze informatie voor doeleinden zoals:
- U informatie sturen over uw account en bestelling
- Uw account voor ons LMS aanmaken
Als u een gratis account registreert, slaan we uw e-mailadres op.
We slaan informatie over u op zolang uw account bestaat.
We slaan cursusvoortgang op, inclusief voltooiingsstatus, quizresultaten, opdrachten en/of essayinzendingen (indien van toepassing).
We slaan ook opmerkingen op over cursussen, lessen, onderwerpen, opdrachten en essays als u ervoor kiest deze te plaatsen.
Wie binnen ons team toegang heeft
Leden van ons team hebben toegang tot de informatie die u ons verstrekt. Bijvoorbeeld, zowel beheerders als groepsleiders kunnen toegang krijgen tot:
- Bestellingsinformatie zoals uw ingeschreven cursussen, cursusvoortgang en gebruikersnaam / e-mailadres.
Eventuele aanvullende informatie die in uw WordPress-gebruikersprofiel is toegevoegd kan ook zichtbaar zijn voor de beheerder(s).
Wat we met anderen delen
In dit gedeelte moet u vermelden met wie u gegevens deelt en voor welk doel. Dit kan onder andere, maar niet uitsluitend, analysetools, rapportagetools, marketingdiensten (zoals e-maildiensten zoals MailChimp), betalingsgateways, gamificatieprogramma's en third-party embeds omvatten.
We delen informatie met derden die ons helpen bij het leveren van onze bestellingen en opslaan diensten aan u; bijvoorbeeld – [voeg derde partij platforms in en een korte beschrijving van hun doel]
Betalingen
In dit subsectie moet u vermelden welke derde partij betalingsverwerkers u gebruikt om betalingen in uw winkel te verwerken, aangezien deze mogelijk klantgegevens verwerken. We hebben PayPal hieronder opgenomen als voorbeeld, maar u moet deze verwijderen als ze niet op uw site worden gebruikt.
We accepteren betalingen via PayPal. Bij het verwerken van betalingen wordt een deel van uw gegevens naar PayPal doorgegeven, inclusief informatie die nodig is om de betaling te verwerken of te ondersteunen, zoals het aankoopbedrag en facturatie-informatie.
Zie het PayPal Privacybeleid voor meer details.